Korzyści dla biznesu

Nadal nie jesteś przekonany, że warto zacząć podcast z tą książką?

Budowanie marki i zasięgów, a koszt reklamy

Jeśli prowadzisz firmę, pewnie próbowałeś innych form reklamy albo nowoczesnych kanałów na social mediach i może czujesz, że to nie jest dla Ciebie, bo nie chcesz śpiewać i tańczyć przed kamerą albo pokazywać swojego życia prywatnego.Pewnie odczułeś też, jak podrożała reklama w internecie – wiele osób walczy o te same słowa kluczowe. Coraz większą część zysku zabierają internetowi giganci, a koszt za klik bywa wręcz zabójczy. Znam też osoby, które kupiły już mikrofon, ale ich wiedza na temat podcastowania nie jest poukładana i nie wiedzą, jak zacząć

Cały dzień na telefonie?

Myślisz, że ciągłe siedzenie i postowanie na social mediach rzeczywiście wpłynie na Twój biznes albo wypromuje Cię wewnątrz firmy? Nie słyszałem, żeby najwięksi biznesmeni w Polsce siedzieli cały dzień i wrzucali posty o tym, gdzie są na urlopie, co jedli na śniadanie i dlaczego się właśnie tak ubrali. Nie kojarzę też, aby robili to moi szefowie. Jeśli nie pracujesz w branży beauty albo w sprzedaży drogich wakacji, podcast prawie na pewno okaże się dobrym wyborem.

Posty, ruch, sprzedaż reklamy

Pewnie zastanawiasz się, komu zależy na tym, żeby ciągle wrzucać nowe posty i nakręcać ruch na profilach, absolutnie nie kontrolując tego, ile osób to obejrzy. Oczywiście, najwięcej zarobią na tym właściciele czy akcjonariusze firmy, w której wrzucasz treści. Więcej ruchu, więcej sprzedanej reklamy.Niestety, w wielu przypadkach Twój kontent od razu się przeterminowuje. Zupełnie inaczej wygląda sprawa z podcastem. Moje najstarsze nagrania ludzie nadal odsłuchują – choć to czasem wstydliwe, bo wiem, że na początku nie byłem w tym mistrzem.

Różne cele prowadzenia podcastu

Co powiesz na stworzenie kanału, w którym zamiast walczyć o te kilka sekund tiktokowej uwagi, możesz mówić potencjalnemu klientowi do ucha nawet kilkadziesiąt minut? Dać mu się poznać, nawiązać relację i sprzedać drogi produkt czy usługę, to wszystko bez wydawania fortuny na pozyskiwanie każdego kontaktu.A może pracujesz teraz na etacie i podcast ma dla Ciebie inny cel – chcesz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, licząc na to, że zostanie to zauważone przez Twoje szefostwo. Zgodzisz się, że trudno to osiągnąć słodkimi zdjęciami na Instagramie.

Korzyści dla marki osobistej / firm

Jeśli dopracujesz swój proces nagrywania podcastu, przestaniesz ciągle walczyć o uwagę w social mediach. Twoje treści dotrą do wielu osób, z częścią z nich zbudujesz relacje, a z niektórymi zrobisz biznes.

W czym pomoże ta książka, skoro wiedza jest za darmo w internecie

Poradniki w internecie często są kopiami tego samego tekstu, po drobnych zmianach – rzadko weryfikowane i aktualizowane. Stąd moja frustracja, kiedy znajdowałem propozycje mikrofonów pomijające wszystkie najnowsze modele, albo wskazujące przestarzałe oprogramowanie.Pisząc książkę, postanowiłem też sprawdzić i powiększyć moją wiedzę podcasterską, bo widziałem, jak AI wpływa na wiele innych branż, ale wymagało to porzucenia mojego poczucia, że już „wiem, jak to się robi”.Oczywiście, możesz przejrzeć dziesiątki nagrań na YouTube i pozbierać te wszystkie elementy w jedną układankę, albo liczyć na to, że kursy video sprzed kilku lat będą wystarczająco aktualne. Ale szalone tempo zmian dotarło też do spokojnego świata podcastów, cały czas pojawiają się nowe trendy – np. więcej podcastów video, a AI zmienia sposób pracy podcastera.